Webbkameror Vilda djur

Jag antar att många här känner till http://pontu.eenet.ee/
Där visar webbkameror följande djur/bon/matningar (Estland) från vänster till höger, uppifrån och ner:
svart stork - (lucka) - lodjur
kronhjort - kungsörn - kattuggla
rådjur - havsörn - tjäder
mindre skrikörn - ? - häger
Någon kanske vet vad som hänt havsörnsparet? Tidigare syntes två ägg, men nu bara ett.

HåkanF

Halaj!

Jo, jag kollar in där då och då. Men den där ?. kasmu. Vad skall det vara där?
Webbkamerorna byts lite hit och dit, beroende på årstid, men den där kasmu kvarstår år efter år. Jag har aldrig sett nåt där.

//T

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Halaj!

Jo, jag kollar in där då och då. Men den där ?. kasmu. Vad skall det vara där?
Webbkamerorna byts lite hit och dit, beroende på årstid, men den där kasmu kvarstår år efter år. Jag har aldrig sett nåt där.

//T

Det är bara en kamera över stranden på ön Käsmu

Från http://www.looduskalender.ee/n/en/node/10
Aarne Vaik from the Käsmu Maritime Museum comments: "Responding to grumbles about the sea being there to be seen from any window in the museum 24 hours a day, we decided to set it up on our home page so that the envied "million dollar view“ can be the view of a million Estonians. I can recommend the look towards north in the evening and summer nights as Estonia’s most beautiful sky view. So we arranged the camera looking north. Even northern lights may be seen there. Watch carefully!"

Halaj!

Vill tipsa om att kolla in där nu. Många nya kameror. Fåglarna ruvar. Sälarna är tillbaka.
Jag tror inte grävlingen bor där längre, för de där äpplena har legat där ett tag nu.

//T

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips