Waypoints på island??

Är det nån som varit på island och har lite waypoints man kan få ta del av?? Eller nån som vet var man kan hitta dem för nedladdning. Åker dit till sommaren (27 Juli) och åker mc i en månad. Tänkte att min Vista skulle få visa vägen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för ditt tips. Klart trevliga bilder. Är själv påväg till Island i början av juni.
Är det någon annan som har fler tips på sevärdheter/upplevelser så hör av er.
Lotta

Island

Hej,Lotta!
Ja varför inte ta en ridtur på islandshäst s.k. Tölt. Går bra även om man, som jag, aldrig tidigare ridit. Sedan är ju Reykjavik en trevlig stad att vistas och göra strövtåg i. Missa inte Hallgrimskirkja och hamnkvarteren med små pitoreska restauranger. Men räkna med att det är dyrare än i Sverige att leva där. Sen har du Whale Watching med båt från Husavik, finns också på närmare håll från Reykjavik exempelvis i Keflavik. På en One day Excursions hinner man långt och se mycket på Island. Glöm inte heller att bada i den "Blå lagunen" med tempererat svavelhaltigt vatten och med lera på botten att smörja in sig med. Mycket välgörande och därför populärt bland besökande japaner. Kan varmt rekomendera billigt och bra boende på Central Guesthouse. Adress: Bólstadahlid 8, 105 Reykjavik. Tel.00354 552 2822 om du vill beställa i förväg vilket är lämpligt för att vara säker på ledigt rum. Det finns tillgång till kök där man kan tillreda frukost om man föredrar det i stället för att låta hotellet servera den. Värdinnan hjälper dig gjärna med att fixa Excursions. Hälsa från mig jag bodde där 1999. Naturligvis finns det mycket mer att se än vad jag har beskrivit för Island är ett fantastiskt intressant land med inslag av månliknande landskap. Lycka till!
MVH! Sten
[Ändrat av Blåbär 2002-03-03 kl 02:11]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips