Vistas Tarfala Keb

Hej, planerar en vandring Nikka Vistas Tarfala Keb Nikka, kommer fram till Nikkaloukta kl 12.00 en Torsdag i Augusti, tar båten första biten och undrar om det är optimistiskt att hinna gå enda till Stf Vistas första dagen?

Funderar även på andra etappen, Vistas Tarfala, hur pass svår navigerad den är?

Någon som vandrat samma tur och har tips att komma med?

Jag skulle säga att det är drygt att ta sig till Vistasstugan om du börjar knalla från båtlänningen vid 13.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hej, planerar en vandring Nikka Vistas Tarfala Keb Nikka, kommer fram till Nikkaloukta kl 12.00 en Torsdag i Augusti, tar båten första biten och undrar om det är optimistiskt att hinna gå enda till Stf Vistas första dagen?

Spontant ja, det är aningen optimistiskt. Jag har gått över Vistas från Nikkaluokta och tog då båten en bit. Vi gick inte fram till Vistas första dagen. Passerade Vistas andra dagen och tog oss upp till Nallo. Men som vanligt, allt beror på...

Senast ändrad:

avslutad210712

Gäst

Första är tufft om Ni inte är "hyfsat" konditionsmässiga. Och då menar jag i övre klassen.

Nej det är inte svårnavigerat i normalt väder

Hur långt är det?
Själv tog jag mig från Nikka till björnlings glaciär.
Jag startade runt tolv på dagen och kom fram runt åtta-nio på kvällen. Där säkrade jag min bivaksäck med iskruvar och sov över där.

Lättgången stig större delen av vägen. Gick Vistas -> båten på en förmiddag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips