Vilken nerfart till Beisfjord ska man välja?

Hej!

Funderar på att börja årets tur tidigt i april från Ritsem och avsluta tur med att ta bussen från Beisfjord till Narvik.

Men det ser rätt brant ut och kanske också lavinfarligt ....
Men jag vet att det görs t.o.m. med pulkor. Och det ser ut att vara en fantastisk tältplats högt upp i Stubblidalen med fjordutsikt.....

Så till min fråga. Vilken väg är minst besvärlig?
Från Lossi ner i Skamdalen eller från Hunddalen ner i Stubblidalen?
Är det någon som gjort nån av vägarna på skidor, med eller utan pulka, så får ni gärna berätta och även avråda......

När det är dags får väl slutligen snöförhållanden, väder och vind avgöra. Katterat är ju alternativet (har sin tjusning men är gjort så många gånger)

mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Bilagor

• Toote StubblidalenIMG_7243.jpg
    Toote StubblidalenIMG_7243.jpg
    60.3 KB · Visningar: 371
Tack

Fantastisk Film och information!

Det ser ju faktiskt möjligt ut. Men vi kanske bara kan drömma om så fint väder och sådan snö. Förmodligen behöver det vara rätt väder för att det ska vara vettigt.?
Ser ju ut att vara lite pyssel nere bland björkarna innan man är nere?

Tack

Mats.

I rätt väder inget problem skulle jag säga. Ni kan välja att gå ned i skoterspår om det är skare och isigt.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips