Vem vill segla katamaran som gast?

Hej på er!

Säkert är jag lite tidigt ute, men bättre för tidigt än för sent:
Jag har en katamaran (Prindle 18-2) i Malmö och nästan alla mina gastar har flyttat till Stockholm eller någon annanstans. Hoppas att det inte är mitt fel ;)
Finns det någon som har lust att segla katamaran med en 31årig tysk på kvällar eller helger (så snart säsongen har börjat igen)?
Du behöver inte vara speciellt kunnig, men att ha en våtdräkt (eller torrdräkt) är en fördel (som påminner mig: hur stavas egentligen "kapsejsa"?).

Är du sugen, så hör av dig! Det blir roligt!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
intressant!

Det låter väldigt intressant... Under vilken period? Vilka tävlingssammanhang?

Jag har seglat mindre jollar som optimist, e-jolle, zoomjolle och även 606 och Hobiecat i nästan tio års tid... Min kappseglingserfarenhet är begränsad men jag är ändå väldigt motiverad och det låter väldigt intressant. Jag kan nog inte segla under hela sommaren men är ändå intreserad av att vara med.

Mvh/ Kim Alfredsson
kim.alfredsson@oland.com

Hej

Hej
Jag är absolut intresserad.
Jag har själv båt och är van vid våta sporter.
Har som mål att själv skaffa segelbåt längre fram och går nu och tar båtförarintyget

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips