Ve och fasa!

Det är med stor sorg som jag läggermärke till att Klättermusen tydligen slutat föra sin vinteranorak Nunatak! Detta som var det mest fulländande plagget för kallare väderlek.

Deras nya katalog erbjuder dock en liten ljusning för mig som gillar kläder för extrema väder; Klättermusen har nu gett upp tanken på blocttade sk "täta" dragkedjor och återgått till att ha ordentliga skyddsklaffar på plaggen istället. Driva har iom detta fått sig ett rejält vyft enligt mig!

En nyhet är en ny superstretch hårdskalsjacka som verkar gansk lätt för de som prioriterar sådant (670gr i medium). Den verkar vara ganska lik en vattentät variant av enride.

Bedrövligt! Jag har aldrig ansett mig ha råd att köpa nån sån, men väntat på den dag jag vinner på tips eller nåt...

Snyft!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja, samma här, priset sveder just vid inköpet men jag misstänker att man skulle glöma det ganska fort vartefter man använder plagget. Nu är det ännu mindre intresant för mig ifs då jag inte längre bor i norrbotten men fortfarande har alla som gillar aktiviteter i den bistraste vinter nu brotom att köpa upp de fåtalet ex som fortfarande finns i butikerna. Om inte KM tar upp produktionen igan misstänker jag att det kan dröja länge innan vi ser ett lika förtroendeingivande plagg i den nischen igen.

Jag ska nog dra iväg ett mail till KM och fråga om det finns några kvar eller om det är helt slut och det bara finns hos återförsäljare nu eller om de har några på lager fortfarande.

Efter lite forskande så har jag raggat upp tre ex på getout;
"vi har 2 röda Nunatak, storlek Small och XLarge och 1 st i färgen Earth
i storlek Large. Priset är 3650:-."

Getout var den enda hänvisning som jag fick från KM så det kan vara att dessa är sällsyntare än jag trodde, tidigare har jag bara sett ett ex på sportkompaniet om jag inte missminner mig.

Synd och skam är det iaf att produktionen slutar!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips