Vatten i Polen och Baltikum

Kan man tänka likadant angående vilket vatten man kan dricka i Polen och Baltikum som man gör här hemma i Sverige, dvs rinnande vatten. Eller är det mer förorenat där så att man ska hålla sig till kran- eller köpt vatten?

Har ingen erfarenhet av såna här reningstabletter, kan det vara nåt att ha? Eller en sån där filter grunka?

Planerar att cykla i de länderna under sommaren.
 
Kan man tänka likadant angående vilket vatten man kan dricka i Polen och Baltikum som man gör här hemma i Sverige, dvs rinnande vatten. Eller är det mer förorenat där så att man ska hålla sig till kran- eller köpt vatten?

Har ingen erfarenhet av såna här reningstabletter, kan det vara nåt att ha? Eller en sån där filter grunka?

Planerar att cykla i de länderna under sommaren.

Jag skulle inte dricka vatten från bäckar eller sjöar in Baltikum eller Polen utan att rena det. Jag brukar nöja mig med att koka det och vill jag ha vatten att dricka direkt använder jag kranvatten eller flaskvatten. Orkar inte köra med reningstabletter eller filter. Tycker det är jobbigt. Jag har med mig jod i nödfall om jag verkligen behöver rena vatten.

/Stellan
 
Har druckit kranvatten genom hela baltikum och ner till rumanien nu och inte haft nagra magproblem. Att hitta stallen dar man kan fylla pa ar inte svart. Det ar i stort sett aldrig mer an 20 km mellan samhallena. Dessutom finns en liten affar i nastan varenda liten by.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.