Jag har tänkt på vad man gör om man måste lämna hemmet för det blivit krig.
Hoppas det aldrig händer....
Eftersom jag har mycket bra o ha grejor till skogen, så tänkte jag iallafall dra ut dit med allt jag kan ta med.
Har tänkt ut vissa ställen där man inte så lätt blir hittad.
Det gäller bara att "bunkra" rätt bränsle, mat etc. när det börjar hetta till.
Hade i mina ungdomsår yxor, sågar etc. nedgrävda i rostskyddande påsar i skogen på ett par ställen, men hämtat tillbaks grejorna på senare år, eftersom jag tyckte det var väl paranoidiskt tänkt...
Vattentillgång är superviktig.
Synd om dom som måste inställa sig o försvara landet.
Men jag kan gärna glatt ställa till jävulskaper för en främmande makt när tillfälle ges.
På något sätt känns det inte bra att traska ner o sitta i ett skyddsrum o hoppas att allt ska gå bra....
Har inte ni någon gång funderat kring detta ?
Eller har jag för livlig fantasi ?
Hoppas det aldrig händer....
Eftersom jag har mycket bra o ha grejor till skogen, så tänkte jag iallafall dra ut dit med allt jag kan ta med.
Har tänkt ut vissa ställen där man inte så lätt blir hittad.
Det gäller bara att "bunkra" rätt bränsle, mat etc. när det börjar hetta till.
Hade i mina ungdomsår yxor, sågar etc. nedgrävda i rostskyddande påsar i skogen på ett par ställen, men hämtat tillbaks grejorna på senare år, eftersom jag tyckte det var väl paranoidiskt tänkt...
Vattentillgång är superviktig.
Synd om dom som måste inställa sig o försvara landet.
Men jag kan gärna glatt ställa till jävulskaper för en främmande makt när tillfälle ges.
På något sätt känns det inte bra att traska ner o sitta i ett skyddsrum o hoppas att allt ska gå bra....
Har inte ni någon gång funderat kring detta ?
Eller har jag för livlig fantasi ?