Vart köpa utrustning?

Hej,
Vart köper ni klätterutrustning om ni handlar på nätet?
Inom riket känns det lite som att det är Addnature som gäller då deras priser ofta är bäst. Dessvärre packar de sina paket som krattor så jag unviker gärna dem om det går. Fick hem en isyxa idag som faktiskt var utanför paketet. Iof inte konstigt om man lägger den i en för stor kartong utan skydd för varken pick, adze eller spike. Då kan det bara sluta på ett sätt.

Nån som handlar från utlandet? T.ex. från RockRun eller Barrabes?

Eller annan handlare ni är nöjda med?

Försökte söka innan jag postade, hittade inget. Kan ha "letat som en man". 🙂

Jag har handlat lite överallt, Telemark-Pyrenees.com, bananafingers.co.uk, epictv.com är väl några jag kan rekommendera.

Jag har själv inte haft problem med Addnature, fast jag handlar väl kanske hälften direkt i butik där - just isyxa hade känts bra att hämta själv kanske :) Konstigt att de inte packade den bättre...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Även jag har endast goda erfarenheter från Addnature. Dock beställer jag ofta från bergfreunde.de som oftast har bättre priser på det jag vill ha.

Om det inte är jätteskillnad i pris brukar jag dock beställa från addnature eftersom de har butik kvar, vilket jag gärna vill premiera om det inte är alltför stor prisskillnad.

(Just nu har de även 30% på allt i butiken på söder som ska läggas ned, finns en del klätterprylar kvar.)

Beställde från Rockrun förra veckan och kan rekommendera dom. Tog ca 4 dagar innan jag fick paketet, bra priser, bra kundservice osv. Tror frakten låg på ca 180 kr.

Känns verkligen värt om du ska handla mycket eftersom dom var någon hundralapp billigare än i sverige.

Nu handlar jag endast i butik men jag tycker du skulle ta klagomål till addnature med deras kundtjänst först innan du skriver om det på utsidan. En dåligt packad isyxa är lätt hänt om den som paketerar inte är uppmärksam. Hur många isyxor tror du addnature sålde nu i somras?

Det mesta i friluftsväg inhandlas från Outnorth. Jag började handla från Get out för ett antal år sedan. Sedan gick de ihop med ett annat bolag och tog namnet Outnorth och sedan dess har jag handlat från dem.

Jag har handlat från facewest.co.uk några gånger. Både klätterutrustning och annat till ganska bra priser, i synnerhet när de har vår- och höstrea. Man får hålla koll på vad pundet står i för tillfället. De har dessutom någon form av återbäringssystem vilket jag märkte först när jag handlade andra gången. När jag gick till kassan och skrev in e-postadress mm. dök det upp en kommentar om att jag hade pengar tillgodo och att jag kunde använda dom om jag ville.

Handla på nätet

Hej,
Vart köper ni klätterutrustning om ni handlar på nätet?
Inom riket känns det lite som att det är Addnature som gäller då deras priser ofta är bäst. Dessvärre packar de sina paket som krattor så jag unviker gärna dem om det går. Fick hem en isyxa idag som faktiskt var utanför paketet. Iof inte konstigt om man lägger den i en för stor kartong utan skydd för varken pick, adze eller spike. Då kan det bara sluta på ett sätt.

Nån som handlar från utlandet? T.ex. från RockRun eller Barrabes?

Eller annan handlare ni är nöjda med?

Försökte söka innan jag postade, hittade inget. Kan ha "letat som en man". 🙂

Ultralightoutdoorgear.co.uk. Speciellt när det är rea där ... eller när de ordnar med Brexit och fallande pund. ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips