Varm syntetjacka?

Hittade för ett par år sedan den stora kärleken, nämligen en Haglövs Barrier zone. En riktig högalpin jacka med syntetfoder. Gjorde genast en beställning men den var slutsåld. Forskade och ringde runt överallt men tydligen är det otroligt mycket människor som behöver den typen av plagg. Besvikelsen kom nästa år när den inte tillverkas längre.

Nu till frågan:
Finns det någon bra ersättare? Söker en jacka som väger någonstans i närheten av Barrier zone som låg på 870g. En bra, mycket varm syntetjacka.

Haglöfs Barrier finns ju kvar i syntetfoderkvalitet, och den tycker jeg fungerar bra vintertid upp till -20 grader vid ej stillasittande aktivitet. Bra pris och låg vikt-liten packvolym också!

Rekommenderas:)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
I senaste Utemagasinet (fick den idag) finns det ett test av ett gäng syntetfoderjackor (bl.a. tierra, marmot, patagonia, haglöfs m.fl.). Där står både för- och nackdelar med jackorna samt all info kring vikt mm.

Steve House mfl har inte fel

Jag rekommenderar Patagonia DAS parka, bland det mest beprövade!

Brukar finnas på e-bay.

Just nu har jag köpt en kombination av Haglöfs barrier och en Bergans jacka med primaloftisolering. Tack för tips! Min tråd var död ett bra tag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips