Varg i Sthlm

Klockan var 01:00 natten mellan 4/6-5/6.
Platsen var Sickla Udde En varg passerade på mindre än 50 meters avstånd under en gatlampa på väg in mot stan troligtvis från Nacka.
Givetvis sprang jag efter kameran men den var tyvärr försvunnen.
Helt säkert kommer ni tvivla på detta men detta är helt sant och det var ingen hund eller räv.
MVH
KIM

säkert?

För några år sedan jobbade jag i Gustavsberg. Då såg jag en familj som hade en flock med hundar som såg ut som vargar. En av dessa rymde vid ett tillfälle, då gick varglarmet. Dom har säkert fött upp flera hundar och sålt. Själv trodde jag att det var vargar men dom förklarade skillnaden för mig, fast jag såg ingen skillnad.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kul, grattis!
På intet sätt omöjligt att det var en varg du såg! Däremot är det nog omöjligt att säga att det med säkerthet var det, inte minst klockan ett på natten, utan tillgång till spårstämplar eller andra tecken. Det skulle nog inte ens experterna våga.

Men vad gör det? kul som sagt!

/Per

Alls ingen omöjlighet. Det var ju inte så länge sedan en varg lubbade genom hela Stockholm, bl.a. över Västerbron. Sickla och Nacka är lite lugnare omgivningar.

Kul med lite trevliga vargnyheter, efter att ha sett reportaget på nyheterna igår om Dalapolisens antagande om systematiska utrotningsförsök.

Hund?

Ja jag vet att oftast är det hundar som synts, kan ju vara så i detta fall också men någon polarhund var det ju inte, svansen på polarhundarna är inte detsamma.
Kanske en schefer men det var själva gångstilen på den som gjorde att jag direkt uteslöt en hund.
Men som sagt det var en kort tid jag såg den, fast närheten till nacka reservatet där det har funnits varg vid ett par tillfällen.
Tyvär såg jag inte reoprtaget på nyheterna.
Jag jobbade som sagt.
MVH
KIM

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips