Var hittar jag nya Haglöfsskosnören?

Hej!

Mina skosnören till Haglöfs Roc Icon GT har gett upp :-(
Nån som vet var jag kan hitta nya? Eller finns det liknande alternativ, gärna orange färg :)

Tack på förhand

Mvh
Fredrik

Bifogar bild

Bilagor

• 20170303_195558.jpg
    20170303_195558.jpg
    41.7 KB · Visningar: 2,045
Tja f-n ta mig, men jag kan inte låta bli.

Åker i jobbet till tredje världen. Har fått ett gäng kompisar som spelar fotboll. Märkligt att se hur de spelar med antingen inga skor eller nån sko på nån fot. Skosnören? Jo det finns väl alltid nått att trä in.
Inte förklenande till TS utan bara ett slags inlägg i all välmening att lyfta blicken. Visst jag är inte bättre. Söker också rätt prylar men håll med om att våra bekymmer är små.

Men är det nåt speciellt med snörena, mer än färgen? Nån slags funktionalitet? Annars är det väl bara att köpa ett par lagom långa oranga sneakersnören?

För övrigt "Farbror" hur går ditt friluftsliv i övrigt förutom dina funderingar kring skosnören. Du har ju varit aktiv här sedan 2002 med 17 inlägg med olika inköpsfunderingar.

Min konsperativa ådra vaknar tyvärr till och funderar. Nog borde utsidans aktiva funka utan bränsle?

Om jag är ute o cyklar ber jag om ursäkt.

Håller med TS dåligt att man inte kan köpa skosnören till haglöfs över disk! Har jagat deras kundtjänst men ej nått ända fram. Att köpa nya snören är ju faktiskt bra ut hållbarhetssynpunkt.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Håller med TS dåligt att man inte kan köpa skosnören till haglöfs över disk! Har jagat deras kundtjänst men ej nått ända fram. Att köpa nya snören är ju faktiskt bra ut hållbarhetssynpunkt.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

De har ju en butik, jag postade telefonnummret ovan, har varit där och de är hjälpsamma, borde kunna gå via telefon med

Välsorterade skoaffärer brukar kunna ha (liknade i alla fall) annars kan du beställa. Vi har dåligt på friluftsbutiker där jag bor men jag gick till Intersport och de kunde fixa skosnören till mina kängor. Prova en återförsäljare helt enkelt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Annars finns ju paracord i en mängd olika färger och mönster, hållbarare än vanliga skosnören. Kan dock va lite svårt att få igenom små hål. Finska Lamnia har ett brett sortiment.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips