Var handla i Norrköping??

Jag måste laga mitt tält inför fjällturen, tåget går på Torsdag. Helst skulle jag vilja ha tag i ett plastspänne i liten storlek. Det skall sitta i fotändan mellan inner- och yttertält på mitt Terra Nova Laser Comp.

Vet någon nån butik i Norrköping (bor själv i Finspång) som har sådana? Det är lite panik så här i sista stund.

Ha dé gott
Peter P.

Bilagor

• buckle.jpg
    buckle.jpg
    107.4 KB · Visningar: 1,268
Har ingen koll på Norrköping men sådana spännen brukar vara lätta att få tag på i antingen syaffärer eller hobbybutiker typ Panduro. Lycka till och god tur!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har 3 sybehörsaffärer inne i stan samt uteliv på listan, samt de "vanliga" sportaffärerna (intersport, stadium osv). Ska kolla var hobbyaffärer kan finnas. Classe verkar inte ha sånt.

Tackar för tipsen
Peter P.

Ahhh, Classe, ständigt denna Classe! :)

Slakta ett nyckelband är helt i min smak. Hittar jag inte rätt storlek eller lösa delar funkar det.

Mvh
Peter P.

Jag måste laga mitt tält inför fjällturen, tåget går på Torsdag. Helst skulle jag vilja ha tag i ett plastspänne i liten storlek. Det skall sitta i fotändan mellan inner- och yttertält på mitt Terra Nova Laser Comp.

Ha dé gott
Peter P.

Hur liten är ”liten storlek”? Det finns många små spännen. Mät öppningen för bandet med skjutmått. Och dessutom är det tyvärr är det så att olika fabrikat av spännen inte är kompatibla. Senaste exemplet på detta är de spännen som Fjällräven har börjat med. Jag har 2 st lådor med spännen och inget passar till Fjällräven Kajka :(

Per

Jag fick två kompletta uppsättningar spännen gratis av Fjällrävens "support" för en månad sedan. Jag gjorde en systemkameraväska som jag klipper fast i de befintliga spännena på axelremmarna (de som är gjorda för att hänga topplocket i). Jag har dock reklamerat min 100 liters Kajka nu, har inte hållit för som värst 32 kg packning.

Senaste exemplet på detta är de spännen som Fjällräven har börjat med. Jag har 2 st lådor med spännen och inget passar till Fjällräven Kajka :(

Köp en begagnad ryggsäck på Myrorna - Kupan eller vad ni har för ngt som säljer det folk skänker bort, kan finnas en 3-4 st spännen på en begagnad "rygga" av skolväskestorlek

själv har jag en låda med diverse spännen som jag samlat på mig, brukar rensa av gamla "ryggor" som folk slängt i grovsoprummet

lycka till

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips