Vandringsstavar

Är det någon som vet om det finns vandringsstavar med en "pigg" i handtaget som kan fällas upp/ut vid behov, t.ex. att ha i en öljett i en tarp eller liknanade????
 
Vad jag vet så finns det inte det om du inte tillverkar en sådan själv.
Däremot om jag använder mina stavar som tältpinnar så vänder jag dom upp och ned så att stavspetsen kommer upp. Vips så slipper du ha något som skall fällas upp!
//Peter
 
Vad jag vet så finns det inte det om du inte tillverkar en sådan själv.
Däremot om jag använder mina stavar som tältpinnar så vänder jag dom upp och ned så att stavspetsen kommer upp. Vips så slipper du ha något som skall fällas upp!
//Peter

Hej! jag brukar åxå göra som du ...vända dom uppåner... men det är inte så bra på ex. kalberg handtaget glider ju gärna.

/Krister
 
Hej! jag brukar åxå göra som du ...vända dom uppåner... men det är inte så bra på ex. kalberg handtaget glider ju gärna.

/Krister

Mitt handtag glider inte mer än vad min spets hade gjort men är det inte enklare att limma fast något, typ något gummiaktigt, än att göra en uppfällbar lösning?
//Peter
 
Jag har tittat runt en hel del på nätet och jag hittar ingen stav/tillverkare som verkar tänkt på detta....hmmmm lite konstigt :( Jag får hitta på något med mina egna stavar.

/Krister
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.