Vandringsstavar budget???

Jag hade tänkt testa vandra med två stavar/käppar i teleskopmodell som nu är på "modet" istället för den vanliga stilen med en lång stav för att utröna för och nackdelar i praktiken.

Några bra budget alternatv som man kan testa med och så om det är nått att ha?
 
Själv har jag
dessa
och de funkar utmärkt tycker jag. De kostade ca 750:- och det var de helt klart värda. Spärren mellan teleskopsektionerna håller utan problem för en mans vikt så man behöver aldrig känna sig orolig när man lägger hela sin tyngd på staven.

Även om du inte köper just dessa så rekomenderar jag att du köper ett par teleskop-stavar så att du kan justera längden så att den passar dig. I övrigt kan jag säga att jag orkar hålla ett helt annat tempo när jag använder två stavar än när jag anväde den "klassiska" vandringsstaven så det är en god investering. Lycka till.
 
Jag har sommartid använt riktiga kolfiberstavar för skidåkning som är nedkapade till rätt längd och är lätta. Det blir bra fart i uppförsbackarna när man kan använda armarna att hjälpa till med. Fliesbergs har från 399kr eller ev. ännu lägre pris. Dessvärre är brottstyrkan inte så bra på dessa men de är lätta.
Har även ett par aluminium telsekop som jag provat i alperna det är fint att kunna ändra längden om man går på skrå.
 
Tja...det är ju inte vad jag kallar budjet precis

jag tänkte mig mer nått i stil med ett par undra spänn eller så, billigaste jag hittat hittils är egentligen tältstänger i aluminium av teleskopmodel 120kr.

Då börjar vi närma oss budget!;)
 
Har sett och provat acceptabla teleskopvandringsstavar - 3 sektioner - på Överskottsbolaget för 75 - 100 SEK. Brukar ha regelbundna kampanjer liksom Rustabutikerna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.