Vandring med vattentäta byxor?

Jovars

Bisonhud med bison i för nödransoner. Stor tarp av 700g/m2 bummulspressening och en massa j--la anamma. För kylefektens och lukten skull är bisonen fryst....Man är väl karl...

Go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
NUI; sa:
.....
Men jag tycker då inte att man hela tiden måste ha Mex-Tex utanpå ullen. Det räcker väl när det regnar.
Jörgen
Så ser jag det också. Istället för heltäta regnplagg används regnplagg som andas. Sedan går det att som enda paret byxor vandra i t.ex XCR-brallor. Det har jag gjort fram till i somras, då jag kompletterade med ett par brallor från Taiga, likartad men lite tunnare väv än G-1000. Sommaren innan var väl varm i bara XCR, och visst var det skönare, luftigare i Taigas byxor. Innan XCR-byxorna testade jag ett par i Helly-Tech, och de var rent obehagliga som enda paret byxor sommartid. Men du vet hur det är; man försöker ju minska på vikten här och där;-)

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips