• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

vandring i höstfjällen v40/v41

Hej,

tyvärr blev det inte som tänkt med fjällvandring under sommaren, och dessvärre har min vandringskompis sagt nej till nån vandring i år. Men eftersom jag ändå är rätt sugen att uppleva höstens färgglada fjäll har jag nu börjat fundera om nån fjällvandring under tidig höst. Kunde alltså tänka mig typ 7-10 dagars vandringstur (v40+41) med tält och allt annat som behövs, gärna i Jämtlands fjälltrakter (men jag är öppet för annat också). Men det som jag definitivt inte vill är att vandra ensam. Är det någon som kan tänka sig haka på? Bra utrustning (tält, kök etc) och en del erfarenhet från tidigare turer i fjällen finns. Hör då av er med svar, eller skriv PM!

Frank (från Tyskland)

email: anfrank69 [at] web [dot] de

Varför inte testa Sarek v36-37?

Hej Frank

Tänkte själv gå i Sarek under v36-37 och har gjort en hel del soloturer där bl.a.
Om du vill följa med på hela eller delar av turen så kanske vi kan komma överrens om en tur vi båda tycker är bra. Jag är öppen för förslag. I huvuddrag brukar jag vandra i normal takt med en eller nån topptur ifall vädret är bra.

Hälsningar, Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sv: Varför inte testa Sarek v36-37?

Hej Johan,
läste ditt inlägg om Sarek förut och skulle ha svarat om det passat mig. Men det passar inte tidsmässigt, det blir inte tidigare än v40 för min del.
Mvh,
Frank.

vandring i höstfjällen v40/v41 ...

Hej!
Jo, det är fortfarande aktuellt med mitt inlägg. Men det verkar som om det inte finns mycket folk som tycker om höstens fjäll ... eller hur?
Frank :)

Är det för sent? Jag klättrar på väggarn och vill gärna se höstfjällen innan jag parkerar arslet vid skolbänken för att övervintra... Tänkte mig padjelanta, så himla fint där at jag får gåshud!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips