Vandrarbyxor???

Själv kör jag med ITAB's Traveller.
Dom har några fördelar jämfört med "andra" zip-off.
Dragkedjan sitter under knäet vilket gör, åtminstone för mig, att den inte skaver.

Vill man ha lite luftigare när man zippat av dom så brukar jag rulla upp byxorna något.
Dom är ganska tighta så vill man ha lite luftigare så får man gå upp någon storlek.

//Peter

Om det är 30 grader varmt är väl ett par shorts det rätta alternativet! Det kan vara löparshorts, cykelbyxvarianten (utan vaddering) eller friluftsbyxvarianten, med fickor o grejer. På sommaren tycker jag att det oftast funkar bra med shorts även i regn, det gör inte så mycket att bli blöt om benen. Friluftsbyxor kan man behöva i fjällen för myggen och snöblandat regn, men det behövs inte i Polen antar jag.

Här är t.ex. min dotter och jag i alperna för några år sedan:
http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=11891&set=

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
hittat

jag har äntligen hittat ett par! Mamma nästan gapskrattade när hon förestälde sig mig i tajta joggingbyxor med kängor och stor ryggsäck, hm jo det skulle nog sätt roligt ut. Det blev dock ett par McKinley trekkingbyxor, lagom många fickor. Och 350 spänn är ju ganska lagom.
Tack för alla ideer ni har kommit med!
/Emma

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips