Vandra på lofoten

• Trådstartare t97_gnr@t.kth.se (Ingvar)
  • Start datum

t97_gnr@t.kth.se (Ingvar)

Gäst
Jag och några till skall vandra på lofoten i sommar och jag undrar över lite bra leder och var man hittar information om leder, gärna på internet. Finns det något man borde titta extra på?

läsa bäst

Jag kollade just www.turistforeningen.no. Man klicka sig till olika fjällområden.
Tyvärr är Lofoten ett av dem som strejkar när man vill klicka vidare.
Man kan dock läsa en del i Erling Welle-Strands bok Fjellturer i Norge (elelr var det
Fotturer) som nästan alltid finns i lager hos Kartbutiken i Stockholm. Går du med
i DNT får du Til fots i Fjellet som innehåller en del. EDet finns också en fin liten
bok TIl Fots i Nordland, som kanske går att få från DNT i Oslo. Eller från
turistföreningarna i Nordland, t ex BOT (Bodö), SOT (Sulitjelma), NOT (Narvik),
klickbara från adressen ovan. Eller från Fylkesadministrasjonen i Bodö.

Adressen till Lofoten Turlag är Pb 90 8376 Leknes. DNT:s sidor ger ingen
telefon eller epostadress.

il C.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
boken til fots i Nordland...

Hejsan !

Boken Til fots i Nordland har jag lånat på biblioteket här i Umeå iallafall, och bör finnas på fler bibliotek. Den beskriver en hel del fina vandringsturer på Lofoten.

MVH Mats

majsan.jonsson@telia.com (Maj-Britt Jönsson)

Gäst
Lofoten

Tänkte besöka Lofoten i sommar, södra delen, tacksam för tips om lätta dagsvandringar och sevärdheter.
Maj-Britt

PW

Gäst
Magical Islands

Kolla in Ed Websters Klätterförare, Climbing in the magical Islands.
Den innehåller givetvis mest info om Lofotens fantastiska klättring men det finns info om vandringar och lättare toppbeskrivningar också.
Klart ni skall vandra i Lofoten, ett av världens vakraste områden / PW

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips