• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli?

Ingen av mina vänner är sugna på att vandra, finner ingen annan råd än att efterlysa dig/er som också vill vandra med barn några dagar i början av juli eller augusti. Min son är åtta och han mår som bäst när det är andra barn i hans ålder med. Vill helst vandra i södra halvan av landet, vi utgår från Göteborgsområdet. Tänker mig ett par tre övernattningar, helst på vandrarhem om det är möjligt, men vindskydd är inte så dumt det heller. Jag är inte så pjåskig när det gäller val av led men Tiveden eller Sörmlandsleden är exempel på ställen som känns lockande.

Både sonen och jag är rätt glada prickar, jag tror att vi kan betraktas som trevliga resesällskap :)

Vi har tänkt samma sak...

Hej
Jag och dottern har haft som plan att vandra något och sova över längs vägen men vi utgår från Skåne och hade tänkt nationalparken i Söderåsen.
Dottern är 7 år i sommar och är en van vandrare och sedan 1 års åldern.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bergslagen vandrar jag gärna, från Nora och söderut. har en lagom trött 11 årig, social son som älskar alla människor;)
Berslagsleden erbjuder fina vyer, vindskydd och närhet till "samhällen"

Roligt att det finns intresse! :)
Känns som ett dilemma, måste jag välja? Synd att vi inte befinner oss lite närmre rent geografiskt så hade vi kunnat gå allihop!
Ska jag gå efter närhetsprincipen så får det ju bli Söderåsen. Nennaa - när passar det er?

Jag skulle gissa att början av augusti är bättre eller slutet av juli. V32 är dottern på fottbollsläger. Men vi måste planera vår julisemester.
Fördelen med söderåsen är att där finns några raststugor att sova i om man inte vill sova i vindskydd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips