Vad handla i USA?

Hej på er,
Jag är övertygad om att detta har dryftats tidigare, men eftersom minsta motståndets lag gäller skulle jag gärna vilja få lite tips om prylar som har ett lägre pris i New York än hemmavid (Grillby..)?
GPS, Kläder, Kängor, Fiskeprylar, eller vadå?
Kursen på USD är ju betydligt bättre än sist (1 USD = SEK 10,50 ) så jag antar att det går att uppgradera sig mot dagens utrustning.
Ser fram emot inputs från alla prylgalna utsidebesökare.

/KJ

avslutad210712

Gäst
Tja

gissar att svaret är....

handla allt du har rår med......

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
KJHJ; sa:
Hej på er,
Jag är övertygad om att detta har dryftats tidigare, men eftersom minsta motståndets lag gäller skulle jag gärna vilja få lite tips om prylar som har ett lägre pris i New York än hemmavid (Grillby..)?
GPS, Kläder, Kängor, Fiskeprylar, eller vadå?
Kursen på USD är ju betydligt bättre än sist (1 USD = SEK 10,50 ) så jag antar att det går att uppgradera sig mot dagens utrustning.
Ser fram emot inputs från alla prylgalna utsidebesökare.

/KJ
Jag skulle köpa GPS, de ligger runt halva priset, en bra dunsoväck, kanske en bra kniv. Hilleberg Staika ligger ca 2200 kr billigare på amerikanska nätbutiker. Kolla upp på amerikanska nätbutiker vilket sortiment som finns.

Köp det du behöver. Det är som vanligt, man måste veta precis vad man vill ha. I butiken vet de oftast bara hur de tar betalt. Kanske vissa prylar kan vara värda att "se till att de finns hemma". Kanske reservera i förväg?

Berätta gärna här i vilka butiker det fanns bra prylar. Jag har en kompis i N. Y. Nu blev jag sugen på ett besök...

Shop till you drop!
Christer

När det gäller köp av GPS så är West Marine ett bra alternativ, stort urval och affärer över hela landet. Köpte själv en GPS i en WM-affär ifjol. Innan resan hade jag bestämt mig för vilken jag skulle köpa, men försäljaren i affären var förstås intresserad av pengar och försökte styra in mig på att köpa någon av de dyrare modellerna som han berättade om. Det ändrade inte mitt val men han kunde i.a.f. sin sak om de olika GPS-mottagarna.

Var också inne i en annan WM-affär som enbart sålde utrustning för fiske, även där fanns ett stort urval. Köpte ingenting så jag minns inte på rak arm hur priserna var jämfört med här hemma, men det kan säkert löna sig att gå och kolla.

Var där nyligen

Och köpte en massa roliga saker, bl.a. en ny heldämpad cykel (nästan halva priset), kläder, skor och en letherman-kniv åt en kompis.

Have fun!

Jag skulle nog titta lite närmare på:

~Knivar, farmför allt handgjorda
~Ryggsäckar och bälten från t ex Blackhawk eller Eagle
~Kängor som t ex Danner
~Ficklampor som t ex Surefire
~Multiverktyg Leatherman, Sog, Buck, Gerber osv
~Tillbehör som Paracord, karbinhakar, tändare samt solbrillor
~Allt i sportfiskeväg (En Pennrulle är bara hälften så dyr som i Sverige
~Friluftskläder som t ex Royal Robbins, Cabela's, Carhartt's och Silverman's
~Pennnor
~Armbandsur (många modeller av t ex Seiko och Casio finns bara för USA-marknaden)

Det var vad jag skulle titta på i alla fall. Lycka till!

-Paul-

Det är väl bara att köpa allt som har högt pris och är tillverkat i USA. Tex Tält, Cykel, elektronik etc

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips