Vad behöver man för program för att kolla på Rik filer

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
crazy; sa:
öringen; sa:
crazy; sa:
Tänkte kolla på gröna kartan på PCn men har ju noll koll.

crazy; sa:
Kartex går väl. Är det bra?

Finns det något bättre?

Lite splittrad i dag? ;)

Nope. Lär mig medan jag söker på nätet. Ett jävla jobb för att hitta en x y kordinat.
Har för mig att Eniros kartsajt exponerar RT90 (x,y)-koordinater i URL:en, finns en del trådar om det sen tidigare. Där kan du nog peta in dina koordinater...Fast nu blir man ju nyfiken - vad är det som är så attraktivt på din (x,y) att du jobbar så hårt för att hitta den ? ;)

alert; sa:
Nope. Lär mig medan jag söker på nätet. Ett jävla jobb för att hitta en x y kordinat.
Har för mig att Eniros kartsajt exponerar RT90 (x,y)-koordinater i URL:en, finns en del trådar om det sen tidigare. Där kan du nog peta in dina koordinater...Fast nu blir man ju nyfiken - vad är det som är så attraktivt på din (x,y) att du jobbar så hårt för att hitta den ? ;) [/QUOTE]

Ä den är inget speciellt. Bara några fornlämningar som skall ligga i jämtland. Jag gör det mest på test då det finns en hel del info i databaser baserat på x y kordinater. Det fins så mycket intressant forskning som man kan ta del av.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips