• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Utomhusklättring, sommar, sthlm

Jag vill ha klätterkompisar för utomhusklättring i sthlm i sommar! Mina vanliga klätterkamrater har antingen storslagna projekt på gång, flyger till Peru eller renoverar lägenhet, så jag kommer med all säkerhet behöva förstärkning för att klättra så mycket jag vill i sommar.

Utomhus leder jag ungefär 5b-5c och har egen utrustning för att klättra bultade leder. Tyvärr har jag vare sig tillgång till bil och har inte heller körkort. Om det ev. finns någon tradklättrare som inte räds för att lära upp en liten parvel är kilar och kammar något jag är intresserad av att lära mig mer om.

Jag är stationerad i Solna och kommer vara öppen för klättring under sommaren fre-lör-sön samt ev. förmiddagar under vardagar. På riktigt är jag inte lika torr som det här inlägget verkar ha blivit...
 
Jag kommer tyvärr missa dagens aktiviteter i Häggsta, någon har lagt den på samma datum som Quarnevalen :/ Hade jag inte redan varit uppbunden hade jag sett till att vara där.
 
Jag bumpar den här tråden lite. Någon behöver en utomhusklätterpartner i sommar?

Jag passar också på att tillägga att om det är någon som är grön på utomhusklättring själv så går det naturligtvis också finemang att höra av sig!
 
Hej,

Jag och min sambo gick grundkurs för att lära oss lite mer om hur det går till med utomhusklättring. Vi har klättrat två år inomhus och vill komma ut mer för att öva på standplatser, ankare och börja med sportklättring. Vore kul att ses vid klippan någongång och dela kunskaper. Vi har varit på Vårdberget och Häggsta tidigare. Vi bor i Västerort.

Mvh Tobias
 
Jag har klättrat inomhus ett par år. Gick klippklätterkurs förra sommaren (i Kebnekaise) så i år tänkte jag det skulle bli tillfälle att komma ut och prova på i praktiken. Jag bor i Uppsala men jobbar i Stockholm, brukar klättra på Klättercentret i Solna. Har bil (och körkort :)

Mvh Stefan
 
Har nyligen börjat klättra ute och vill klättra så mycket jag hinner i sommar, och känner också att man behöver många att klättra med för att lyckas med det :)

Varit ute vid Ekoberget, Häggsta, Ryssgraven & Vårdberget och det har känts ganska bekvämt att leda på bult (runt 6A), tänkte komma igång med trad-klättringen också.

Bor i Årsta, kan på kvällar och helger, och under semestern i Juli.
 
Tja,

Jag hänger gärna på och klättrar i stockholmstrakten nån helg.

Är inte lika duktig som du men leder lite svårare grad 4...
 
jag vill också klättra ute! har klättrat inomhus ca ett halvår. kör typ 6a+. kan inte leda men jag lär mig gärna. kan eventuellt fixa ett rep.

hör av er om det blir nåt!
 
Oj, vilket gensvar det blev! Jag som har varit ute i god tid för att jag trodde att det skulle vara lite småtrögt att hitta folk...

Just nu är jag tyvärr helt fokuserad på tentor och kommer vara så fram till början på Juni. Min tanke var att försöka ta sig ut till Ekoberget fjärde Juni, då tillsammans med en eller två av mina "vanliga" klätterkamrater, så om någon/några av er har lust att hänga på då är det ju bara köra! (Maila för mer info etc om ni är intresserade)

I övrigt kan det väl vara lämpligt att dela någon form av kontaktuppgifter. Jag gör så att jag PM:ar min mail-adress till alla i alla fall!
 
Hej!
Jag är relativt ny på klättring jag också, och kommer att flytta till stockholm den femte juni, hojta gärna till om det finns plats för ytterligare en ynglig:)
 
klätterkompis Stockholm, utomhus

Hej!

Jag söker också klätterkompisar för utomhusklättring. Har klättrat lite utomhus (runt 6a) men bara som andreman. Vill gärna lära mig mer och klättra oftare. Har tyvärr varken rep eller bil men hänger gärna på om det finns möjlighet. :)
Mejla mig gärna (adressen finns i min profil).

Irene
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sebthun Utomhusklättring reppartner Klätterkompis 0
Dubwise Sällskap sökes för utomhusklättring i Stockholm Klätterkompis 2
ph.nilsson Utomhusklättring Linköping Klätterkompis 5
elingunnarsson Utomhusklättring Norrköping / Linköping Klätterkompis 1
ireneha utomhusklättring Stockholm Klätterkompis 2
annaells Utomhusklättring GBG Klätterkompis 3
bergstenen Alpinklättring Chamonix i sommar/höst Klätterkompis 1
Taliaferro Stockholmare med tid över i sommar? Klätterkompis 0
Kurt Balsam Klättring Ö-vik, sommar -13 Klätterkompis 0
LynxLynn Nybörjare, klättra utomhus i sommar? Klätterkompis 12
johannes.s Ton Sai, Thailand i sommar! Vill du med!? Klätterkompis 2
john.funck Göteborg: Söker klätterkompis i sommar. Klätterkompis 2
Danne W Klättra Ringkallen i sommar Klätterkompis 0
md7dani Söker klättringskompis/-ar i sommar Klätterkompis 0
kat0 Klätterkompis i Oslo i sommar!? Klätterkompis 0
Hansanders Piz Badile i sommar ? Klätterkompis 1
anna-r klättrare i dalsland/värmland i sommar? Klätterkompis 6
Hansanders Alpina turer i sommar Klätterkompis 1
Hansanders Långa turer i sommar Klätterkompis 0
ninka Klätterkopis i Gbg i sommar Klätterkompis 2
billing Dolomiterna i sommar Klätterkompis 0
sparlin.f Peak Lenin - nu i sommar Klätterkompis 0
sparlin.f Peak Lenin - nu i sommar Klätterkompis 0
ponli Alpinistkurs Mt Blanc i sommar Klätterkompis 5
Peppe83 klättring på kullen i sommar? Klätterkompis 2
Grahnen Klättra runt Uppsala nu i sommar Klätterkompis 4
JohannaW klättra i chamonix i sommar? Klätterkompis 2
Louise Ö Klättra på Gotland i sommar Klätterkompis 8
ErikII Mt. Blanc i sommar Klätterkompis 1
owahlund Runt 18år i Visby i sommar Klätterkompis 1
hulth Frankrike i Sommar! Klätterkompis 0
jonsa GÖTEBORG I SOMMAR Klätterkompis 0
fan Piteå, dansar och ler i sommar? Klätterkompis 4
Jonas Renemar Bilda replag för Nacka/Värmdö (Sthlm) Klätterkompis 1
pjotr klätterkompisar i sthlm Klätterkompis 0
Dariusius Klätterkompis Sthlm!!! Klätterkompis 1
freddd Sportklätterkurs sthlm augusti Klätterkompis 2
fine söker klätterkompisar i sthlm- själv nybörjare Klätterkompis 14
rebecka.gullberg.9 Söker passionerade klättrare i Sthlm Klätterkompis 1
Ninon Blond Klätterkompis dagtid Solna (Sthlm) Klätterkompis 1
trolltind Dagtids klättring Sthlm Klätterkompis 12
cappuccino Klättringskompis Sthlm? Klätterkompis 14
dalecarlian Klätterkompis Sthlm/solna Klätterkompis 2
afonga Klätterkompis Telefonplan Sthlm Klätterkompis 0
Panta Rei Klätterpolare Sthlm Klätterkompis 5
Nininiia Klätterkompis Sthlm Klätterkompis 9
Anita 1 Klätterkompis Sthlm Klätterkompis 8
climber88 klätterkompis sthlm norort/telefonplan Klätterkompis 1
Wilde Sau Letar fler klätterkamrater till K2 och/eller Karbin i Sthlm Klätterkompis 0
ulmerkotten Klätterkompis/-coach mot ersättning i Sthlm Klätterkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.