• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Piteå, dansar och ler i sommar?

Hej! Jag ska bo ett par månader i Piteå i sommar och söker någon/några att klättra med. jag har försökt hitta info om klättring i Piteå rätt länge men inte ens hittat en klubb. Är Piteå en svart punkt på den svenska klätterkartan? Nu vill ju även jag dansa och le i sommar så - skriv! All info mottages tacksamt!(Förresten är det ett h-e att ta sig in på detta forum. Man borde verkligen inte behöva bli "medlem" eftersom man alltid glömmer bort koder, lösenord osv. och sedan detta att trassla sig förbi diverse formulär!! Arghhh!!)
 
Svårt att logga in

För att inte tala om hur besvärligt det är att hitta
en "kod" som inte redan är upptagen...
 
Det finns nog klubb

Jag jobbade i Piteå förra sommaren och såg lite snabbt att det fanns en liten inomhusvägg i en av de mindre hallarna i Norrmalmia (en sporthall). Jag vet dock inte hur den skötts eller drivs men jag antar att det finns en klubb och klättrare även i Piteå, om än omgivningen är ganska platt. Om du vill ut och klättra utomhus finns det andra klippor någorlunda nära. I Piteå älvdal (men Älvsby kommun) finns Dödlarsberget, ett ganska hyffsatt berg med upp till två repors turer. Det är värt ett besök. Titta på Luleåklättrarnas hemsida så finns det säkert lite info. Det finns också en mycket lätttillgänglig klippa i Boden (min kära hemstad) med ett tjugotal leder från 5-9 ungefär. Även bortom Boden mot Niemisel finns det tuff sportklättring, mycket överhängande sådan. Men mitt tips är att skaffa dig en förare som heter "Klättring i fyrkantenområdet" eller nåt. Den beskriver nog det du behöver veta. Eller så kan du kanske prova utsidans karttjänst. Jag vet att någon av punkterna finns med (eftersom jag själv lagt in dem).

/Lycka till
 
Piteå är platt

Piteå är ganska platt och där finns, vad jag vet, ingen direkt utvecklad klättring utomhus.

Däremot i skelefteå, luleå & umeå finns det en del, varav den bästa kanske i och utanför Luleå/Älvsbyn.

Kan inte här guida själv då jag bor i Umeå men det finns en bra hemsida med nätförar och ett forum där du garenterat får svar på dina frågor:

http://www.borrbult.nu

Sidan håller på att omkonstrueras för tillfället för att bli ännu bättre men det är en duktig webmaster så den kommer igång i veckan.

Lycka till! / Dag
 
Klättra gör jag inte höjdrädd men hojar MTB å dansa å le det ska vi då till piteå ett helt gäng MTB'are från Boden å göra.Ha D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lailasdotter Piteå Klätterkompis 2
cissemissen Klättra i Piteå/Luleå mellandagarna Klätterkompis 13
madelidm01 klätterkompis i piteå? Klätterkompis 0
örje Klättare i Piteå Klätterkompis 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.