Uthyrning av tält, sovsäck etc i Uppsala

Hej!

Jag får fyra amerikanska vänner på besök i slutet av maj och tänkte åka ut och paddla lite med dem (23-24 maj). Skulle behöva få tag i sovsäckar, liggunderlag och ett tält (2- eller 3-manstält, har även ett eget). Vi blir bara borta en natt. Finns det någon som har koll på var jag skulle kunna hitta något sånt? Eller någon som har lust att hyra ut sina egna grejer? Behövs verkligen inget fancy, jag håller tummarna för att det blir en rättså varm natt :) Har försökt googla runt och även kontaktat Friluftsfrämjandet, men får inget napp någonstans.

Vore superdupertacksam för hjälp!

/Hanna

Har för mig att Ultuna studentkår kan ha en del saker, men det är väl bara för medlemmar..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sporhyra har jag pratat med och de har stängt nu under sommaren. Tyvärr är jag inte medlem i ulltuna studentkår så det går inte, men har skickat meddelande till tältcentralen nu och frågat om de även hyr ut sovsäckar. Känns dock lite onödigt att frakta från Stockholm för bara en natt, hade varit smidigare med något i Uppsala. Får se vad jag får för svar :) tack för tipsen!

Kolla Erikshjälpen, de brukar ha några sovsäckar liggandes för 30-50 kr/st, och som skydd borde tarp/vindskydd/festivaltält räcka i det här vädret.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips