Underställ för barn?

Är det någon som har bra koll på underställ till barn? Det ska vara för ett barn i 1 års åldern. Finns det så små grejer?

Undrar,
David
 
Vet inte riktigt hur det är med underställ, men på Playground så har dem i alla fall pyttesmå polartec-tröjor mm. åtminstone värt att kolla upp
 
Varför underställ

Jag sätter på min grabb en bra overall, varma vantar och en varm mössa, eftersom jag aldrig vet om han tänker sitta i barnsitsen på ryggen eller busa runt i snön. Han är alltid varm när vi kommer hem. Under kör vi oftast bomull, halsvärmare eller någon fleece.

Är han för varm är det bara att byta kläder i stugvärmen och hänga de andra på tork. :)
 
Patagonia har underställ för 1-åringar. Inte speciellt billigt dock..., så vi väntade tills junior kunde ha 2-års-storleken, men den har han verkligen använt mycket!!! Tror även att Reima har underställ i små storlekar.

/Andreas
 
Craft eller ullfrotte

Vi har haft Craft-underställ på sonen sedan har var 6-8 månader, inköpt på Team Sportia. Minsta storlek var 80-90 cl, men den har gått bra. Många kompisar och på dagis kör ullfrotte'. Ullfrotte finns också i <100 cl, men vi tycker de var för dyra. Dessutom kliar ylle både på mig och pappa. Sonen har lika känslig hud som sin far, så vi väntar med ylle till han blir lite äldre.
Jag tycker definitivt att ni ska ha underställ på barnet, precis som på er själva?, det värmer bra när de sitter still resp. springer runt. Fördelen med syntet/ull framför bomull är att det inte kyler när det är vått. Vätan kan komma från svett, läckande blöja eller när de fikar. Det är inte så lätt för en ettåring att pricka munnen med muggen om man har vantar och byslig overall på.
/Stina
 
Underställ vet jag inte så mycket om. Här om dagen köpte jag ett "fleece-kit" bestående av tröja, byxor och sockor till min systers dryga halvåret gamle son på Playground.

Det var av märket 66 North och i mitt tycke rätt prisvärda (200 för byxorna, lite mer för tröjan - eller kanske tvärtom). Annars är det ju lite surt att betala dyra pengar för något som är urväxt innan man hunnit hem från affären.

De kanske har underställ också?
 
Vi har en son som är 18 månader och vi har använt ylletröjor från norska Troll som säljs av minimundus i Sverige (http://www.minimundus.se, se under kläder->Ull 2 i vänsterramen på sidan) och de tycker vi funkar bra. Trolls storlekar är konstigt små så köp minst en storlek större än vad ni är vana vid och ring gärna och kolla med minimundus om storlekar innan ni betsäller.

Byxor eller långkalsonger har vi köpt av märket De Lana på Playground i Stockholm men de finns också på nätet (lite billigare) på http://www.minni.se (ladda ner pdf-katalogen och kolla på sidan 11, art nr. 443).

Vi har inte haft några problem med att använda ull till sonen, han gillar det. Det känns tryggt att ha ull underst, det känns som om man har en hög lägstanivå för barnets värme då.

/Mille
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
belcanto 100% merinoull i underställ? Kläder 45
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Chevalier Varför färre underställ med polokrage? Kläder 10
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Wolfred Underställ Kläder 3
Almasfar Råd om underställ Devold/Woolpower Kläder 8
Koga Signature Thermo-underställ. Kläder 11
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Seebra Underställ, temperatur och fukttransport Kläder 33
skral Underställ för 4700 - nån som är sugen? Kläder 22
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
staffan.rosvall Underställ med lång passform? Kläder 8
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
fotografiskt Riktigt varmt underställ Kläder 16
Urwaldjaeger Woolpower-underställ att sova i Kläder 14
EricG Vilket underställ? - Trött på att vela mer! Kläder 38
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
pelka Merinoull underställ? Kläder 64
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
orjanraberg Underställ i Coolmax? Kläder 2
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
Demogorgon Underställ Kläder 9
filippus Underställ, byxa och ryggsäck Kläder 6
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
AndersOleander Tvätt av underställ i merinoull Kläder 7
fuzzyl underställ sommartid?! Kläder 25
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16
oberg_niklas Underställ i ylle eller delar där av Kläder 30
xtrem Ull underställ inför vintern! Kläder 2
sajberjohan Taigas Underställ Kläder 0
Gotlandrunt Mörkblått underställ med vita ränder Kläder 2
henkepenke86 Var köpa Helly Hansens underställ i Göteborg? Kläder 2
grodanbolle Ullmax underställ, vikt? Kläder 43
sverigeturist underställ - tips från tyskland - nya utveckling Kläder 5
zvalan Underställ i siden/ull kombination? Kläder 12
glanne Klättermusens ull-underställ Kläder 1
Egel Devold underställ Kläder 3
bouic Underställ i Ull Kläder 16
sajberjohan Underställ av ylle Kläder 16
cayenne Bra underställ? Kläder 19
sandwichman underställ i coolmax? Kläder 1
Picolina McKinnley som underställ Kläder 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.