Underblanket till Hennesy Hammock

Hej

Jag har en Hennesy Hammock.

Jag har under de senaste två åren haft en DD Hammock Underblanket som jag hänger under min hängmatta för att hålla värmen underifrån.

Det har fungerat OK.
Jag sover rakt i hängmattan på sommaren, dvs utan något underlag. En kall sommarnatt (i år har det nog rört sig ned mot 10-12 grader) så har det varit lite kyligt att sova.

Jag tycker att DD Hammock Underblanket inte riktigt passat så bra och det blir inte riktigt så behagligt som jag önskat.

Letar nu lite ersättare och tips på alternativ.

Då jag rör mig en del i hängmattan, vrider och vänder mig har det varit bra att inte ha någon madrass i den tänker jag. Hur isolerar ni era hängmattor?
Oftast sover jag i ett underställ bara och en tröja som huvudkudde.

Jag kör med en snugpak underquilt och är sjukt nöjd med den...köpte min på huskygard.se... Större och lättare att hänga upp än dd:n.
Finns lättare och med bättre isolering men for the buck är den riktigt bra..
Ett tips är att gå med i hammockers in europe på facebook... Där finns en hel del samlad kunskap..

K

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag kör med en snugpak underquilt och är sjukt nöjd med den...köpte min på huskygard.se... Större och lättare att hänga upp än dd:n.
Finns lättare och med bättre isolering men for the buck är den riktigt bra..
Ett tips är att gå med i hammockers in europe på facebook... Där finns en hel del samlad kunskap..

K

tack för ditt svar.
hur sätter du upp din underquilt.
Jag kanske är missnöjd för att jag gör något fel i processen....

Min är ganska löst hängande under, när jag lägger mig i den så går den upp på båda sidor om mig, ungefär till myggnätets början.
Den är dock inte lång nog att täcka de övre hörnen i båda ändarna av hammocken, men jag är inte så lång så min kropp täcks ändå av den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips