Tur tips i Norge med Grövelsjön som bas?

Hej,Vi kommer att åka till Grövelsjön om ett par dagar för att bo i stuga och göra dagsetapper i närområdet.

Vi funderar dock på arr göra utflykter (bil) med 1-2 dagars övernattning i Norge. Är det någon som har tips på resmål och billigt boende i Norge med Grövelsjön som bas?
Det får gärna innehålla vackra fjordar och bergmassiv.
(det får dock inte innehålla altför lång och krävande vadring eftersom Emil, 15 mån, skall med i bärstol på ryggen).

/Olof

Röros

är rätt trevligt och så pass lång bilresa att övernattning kan vara vettigt.

Men egentligen så tror jag att ni får tillräckligt mycket att göra i närområdet. T ex en dagsutflykt till Elgå vid Femunden med ett stopp och vandring till den aktiva fäboden Valdalsbygget strax öster om riksgränsen en dryg kilometer söder om Elgåvägen.

En bestigning av Båthusberget kan vara trevlig.

http://www.grovelsjon.nu/fjallvag.htm m fl

Thure

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jo saken är ju den att vi har varit i Grövelsjön tidigare somrar och vintrar och visst har vi planerat in turer i trakten. Att göra någon liten extra lång avstickare är nog mest för min egen skull och önskan att uppleva något nytt.
Röros är däremot nytt för mig så det får det nog bli...

/Olof

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips