Trasig huvudskål till Arcteryx - Lösningar?

Hej.

Min huvudskål till min nya Arcteryx Bora rygga gick sönder under resan i Mocambique. Hur löser man det problemet? Vet ej om någon butik med support på reservdelar i Sverige... Vet ej om det finns garanti....

Någon som har råd om hur man kan lösa det. Jag är oerhört tacksam för om ni kan hjälpa mig. Jag ska nämligen snart iväg igen och behöver ha min rygga i ordning men även för jag vet hur trixigt det är med Arcteryxmärket i Sverige.

Vinterhälsning/Thomas LB Johansson

http://www.arcteryx.com/Warranty.aspx?country=se&language=en

På samma sida finns ett formulär man ska använda.

Berätta gärna hur det gick. Med dyra märken vill man ju att garanti/service ska fungera bra.

Arc'teryx proudly guarantees the quality and performance of all our products. Items with defects in materials or workmanship will be replaced or repaired at the discretion of Arc'teryx for the practical lifetime of the product. Product damaged through wear and tear, misuse, or neglect may be repaired at a nominal charge.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag köpte min Bora 80 i USA 2008, och första gången jag lastade den här hemma i Sverige sprack plasten till "occipital cavity" som detaljen heter på Arcteryx språk. Jag testade att skicka ett email till Arcteryx warranty&repairs och fick ett mycket trevligt bemötande. Det visade sig att de hade haft produktionsproblem med just denna del varför flera säckar levererats men för spröd plast som lätt gick sönder.
De skickade två nya platsdetaljer till mig (en i reserv) kostnadsfritt tillsammans med en bruksanvisning hur man bytte på säcken som jag erhöll någon vecka senare. Bytet kräver att man demonterar stora delar av bärsystemet och lite handfast handlag för att få allt på plats, men kräver inga verktyg. Den nya "huvudskålen" har nu överlevt 8 års användning, så tydligen mycket bättre material i denna.

Rekommenderar att du först försöker få kontakt med Arcteryx direkt eller kontaktar en svensk butik/återförsäljare då denna finns att få tag i som reservdel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips