Topo Sweden vs Topo Sweden Plus?

Hej!
Jag har en Magellan Explorist 600 sen ett par år, och nu började batteriet bli så taskigt att det var dags att surfa runt efter ett ersättningsbatteri. Har inte hållt koll på marknaden sen jag köpte min apparat, men upptäckte nu att kartan visst har uppdaterats. Min fråga:
Hur stor skillnad är det på Topo Sweden jämfört med Topo Sweden Plus? Jag har idag karta 6 (Stockholm med omnejd), är det motiverat alla pengar att uppgradera den? Eller är det bättre att behålla den jag har och sen köpa allting nytt (gps + karta) om några år istället?

Battericlips

Om du vill slippa specialbatteri, så har Magellan numera ett s.k. battericlips som tar 3 st (uppladdningsbara) AAA-batterier (LR03).

Jag har ingen erfarenhet av den gamla Topo-kartan, men om du bor nära en Magellan återförsäljare, så kan du väl pröva att sätta in den nya Topo+ kortet i mottagaren och testa den offline hos din återförsäljare.
/Niklas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips