TomTom Route Planner

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av TomTom Route Planner, http://www.palmtop.nl/enroute5.html?

Den ska användas i en Psion 5mx tillsammans med en Garmin 12 XL.

Finns det andra kartprogram / kartor som går att använda i en Psion 5mx? Att Fugawi och BBS inte går framgår av svar på Solsidans Diskussionsforum, http://www.olzzon.com/cgi-bin/index_1042.cgi

Tacksam också för tips om anslutningskablage / kontakt mellan GPS:ens och Psions seriella hona på resp anslutningskabel.

Hälsningar

Ulf

RoutePlanner

Hej !
Jag använder RoutePlanner i min Revo och tycker att de fungerar mycket bra. Men det är ju bara 8mb minne i Revo:n så jag kan inte använda den högsta upplösningen. Kartan över Stockholm är också mycket bra.
Har en Garmin Venture, och det enklaste sättat att koppla ihop dem är att skaffa en nollmodem adapter.
Har gjort en själv som även fungerar som spänningsmatning till GPS:en.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
RoutePlanner

Hejsan Ulf, jag har uppgraderat till RoutePlanner från det tidigare EnRoute och detaljrikedomen på kartan har förbättrats rejält. Har bara testat upp till Mora med omnejd och där funkade det bra. Kör detta med en 5mx och en Etrex Venture.

I början körde jag med att sticka in tre trådar i seriekontakterna för att koppla ihop kabeln från GPS till kabeln från Psion, men har sen byggt en egen kabel med möjlighet till strömmatning av både Psion och GPS att ha i bilen. Har gjort detta med RJ11 telefonsladdar för att hålla det så smidigt som möjligt, och kan då välja att bara koppla ihop Psion och GPS eller att koppla ihop via strömförsörningsdosan i bilen.

Jag kan nog rota fram ritningen om intresse finns...

Mvh
Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips