Tips på "svarta asfaltsleder" i Stockholm

Jag är en nyfrälst inlinare! Nu har jag koll på broms och teknik men vill slippa kornig lagad asfalt och övergångsställen (dvs bromsa så mycket).

Är det någon som har tips på ställen där sådana längre "ostörda" banor finns med bra asfalt?

Jag bor i Johanneshov och har hittat Skarpnäck (som dock har för kornig asfalt för att jag ska vara helt nöjd, Skogskyrkogården, mycket fin asfalt, samt Örbyleden.

Annars testat Ekerö, kanske är det den bästa banan?

Kan också tänka mig att gå upp tidig, tidig morgon och åka på biltomma gator, vad skulle kunna rekommenderas i det fallet???

Tacksam för alla tips!

/Margret

SSSKs sidor

Titta på http://www.sssk.se/hjul där du hittar hundratals färdrapporter. Sidorna är på gång att flytta till http://www.stockholminline.net
Stråket ut till Bollmora via Gamla Tyresövägen Skarpnäck Flaten Älta är trevligt liksom slingan runt Hellasgården Sickla - Slussen från Älta.

Johanneshov Farsta Ågestavägen till Stuvsta Segeltorp och sedan vidare via Mälarhöjden Liljeholmen Ringvägen Johanneshov är en annan rundslinga. Sedan har vi ju Mälaren runt.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips