Tips på guide/treckingfirma i Nepal?

Hej !
Jag o min tjej, tänkte ta oss upp till Everest base camp i oktober. Vad är rimligt att betala ? Tips på kontakter mottages gärna!!
MVH
Klas

Everest Base Camp-tips

Hej!
Oj vad avis jag blir! Jag var uppe på Everest Base Camp i november, jag gick själv med en bärare. Jag fixade allt från Kathmandu, så jag hade bara flygresan bokad när jag åkte iväg (och Lonely Planet-boken nerpackad..) och det var inga problem att ordna allt därifrån. Jag anlitade A-One Trekking, de var mycket bra. Highlander skall vara bra och några jag träffade gick med Mother Land Nepal Trekking & Expd som också skall vara mycket bra. Jag har telefonnummer och adresser om ni är intresserade. November var en toppen-månad, inte ett moln på himlen och lagom mycket folk. Hör gärna av dig om du behöver mer tips.

Anna

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kontakter...

Hej !
Har en jättebra kontakt i Nepal som mina föräldrar har använt flera gånger när de besökt Katmandu/Bandar.

Han (Temba Lama) ordnar allt ni behöver där. Jag återkommer med hans mail senare.
Han pratar utmärkt engelska, vilket inte alltid brukar funka så bra annars.

Mvh./ Martin

P.S Se upp med maoistgerillan när ni är där...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips