Tips på 3-dagars tur med packraft

Jag har via youtube fått upp ögonen för packrafts och tycker det verkar fantastiskt och skulle vilja göra en tur på cirka 3 dagar. Jag har paddlat kajak ett par gånger och skulle beskriva mig själv som relativt nybörjare.

Jag är alltså på jakt efter en 3 dagars tur som gärna får vara kombinerad vandring/paddling (fast fokus på paddling) och mer vildmark än bebyggelse. Jag kommer att sova i en hängmatta så god tillgång på övernattningsplatser med träd är ett måste.

Jag väntar med spänning på era tips.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fuluälven

Hej. Kanske Fuluälven i maj med start Mörkret kan vara något. Jag har inte kört den själv men läst och planerar att köra den.

De större älvarna i norr funkar hela sommaren men då bör du köra i sällskap. Ex Kalix älv eller Pärlälven.

Arvid

Fuluälven

Jag kapar tråden lite. Hoppas på överseende. Arvid -Jag är sugen på upplägget Fuluälven i maj med start Mörkret. Om du har tid och lust vore det toppensnällt om du utvecklade hur en sådan färd skulle kunna se ut med tex slutpunkter med färden och jobbiga partier. Är också nybörjare och skulle vara tacksam för lite hjälp på traven.

Johan

Jag kapar tråden lite. Hoppas på överseende. Arvid -Jag är sugen på upplägget Fuluälven i maj med start Mörkret. Om du har tid och lust vore det toppensnällt om du utvecklade hur en sådan färd skulle kunna se ut med tex slutpunkter med färden och jobbiga partier. Är också nybörjare och skulle vara tacksam för lite hjälp på traven.

Johan
Du har detta 28 april - 1 maj som Henrik här ovan anordnar.
https://www.facebook.com/events/721781557974160/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips