Till fjällfest

hej!

är på väg till fjällfest, storulvsån 15-18.4. och funderar på hur jag skall ta mig dit och därifrån. är i hemavan/tärnaby den fjortonde och har inte hittat några vettiga förbindelser med allmänna transportmedel.

från festen skulle jag vilja till stockholm, för att kunna flyga hem till Finland den 19.4 på förmiddagen. inte heller här hittade jag några bra allmänna transportmedel.

ifall du är på väg någon av sträckorna och vill ha någon att dela bensinkostnader med eller har bra förslag på hur jag skall komma mig fram så svara gerna. (hur hittar man svensk kollektivtrafik på nätet, har kollat både sj och resplus.se men ingendera ger mig vettiga allternativ)

h. Fredrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
SJ och resplus är rätt ställen att leta på, men jag tror att du kanske söker på fel destination. Det går nämligen inte att åka kollektivt hela vägen till Storulvån, utan du tar tåget till Enafors och därifrån är det busstransfer/taxi till fjällstationen.

Enligt fjällstationens hemsida:
Kliv av i Enafors, 17 km från Storulvån. Du förbokar busstransfer på 0647-704 77 eller 070-551 67 25, senast 17.00 dagen innan. Transfern avgår i anslutning till nattågen med SJ och kostar från 110:- per person.

Lycka till!
/Nadia

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips