Termos.

Halloj !

Jag är på jakt efter en robust, pålitlig 1-liters (minst)termos.
Med pålitlig menar jag framför allt att den inte läcker (många gängvarv), att den har anständiga isolerande egenskaper och att den är möjlig att hantera med vantar på.

Visst, har tagit del av en del "tester" men dessa är oftast fokuserade på isoleringen och bedöms täta eftersom de inte läckte under de två timmar testet pågick...

Är den sedan inte blytung är det förstås ett plus.

"Nissan" brukar rekas i heavy polarsammanhang men den har jag inte hittat...

Undviker man bara de modeller som har någon form av kran/kork/pip i locket så har jag aldrig sett någon som läckt. Sedan kan man lika gärna köpa en billig modell på IKEA eller Clas Olhson.

De modeller som är mera hållbara än "traditionella" ståltermosar, är också dubbelt så tunga.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har varit nöjd med de jag har från http://www.thermos.com. Mina köpte jag hos Clas Ohlsson.

Lätta, hållbara, bra pip (tät och del/diskbar) med god värmehållning.

Sen finns det säkert de som har haft problem, eller de som hittat (i valt avseende) bättre termos. Samt de som har haft problem med läckande pip.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips