Telemark

Jag är en van slalom-åkare som vill lära sig telemark.
Telemark är något som jag ej kommer att sluta med, så ja undrar vilka skidor ni rekomenderar. Inga riktiga Nybörjarskidor utan ett par lättåkta bra skidor. Ej för dyra!!
De ska vara bra att åka i både pist och i djupsnö!!
Har ni några favoritskidor som är bra??

Det beror på.
Jag är själv på jakt efter ett par liknande skidor och jag kan bara rekomendera de som jag fått tips på.

Salemon 1080
Rosignol?? MoJo

Sen kanske frågan skulle hamna under Telemark...
Fast det lär ju fler än jag påpeka
;)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Scottybob

Spana in http://www.scottybob.com

Detta är inga nybörjarskidor, men fantastiskt kul att åka på. Passar till dom flesta fören, väger lite och ser balla ut, vad mer kan man begära? Med frakt och skatt landar du strax över 4000:-, och det är ju inte så blodigt.

Om du vill ha ett par bra skidor att lära dig åka på så såg jag att någon sålde ett par Elan stinger med bindning för 500:- här på utsidan. Helt OK skidor.
[Ändrat av Vandrare 2004-02-27 kl 15:50]

nesselelle; sa:
Jag är en van slalom-åkare som vill lära sig telemark.
Telemark är något som jag ej kommer att sluta med, så ja undrar vilka skidor ni rekomenderar. Inga riktiga Nybörjarskidor utan ett par lättåkta bra skidor. Ej för dyra!!
De ska vara bra att åka i både pist och i djupsnö!!
Har ni några favoritskidor som är bra??

Ja jag har ett par gamla kronskidor (vita blixten) som jag tycker är utmärkta för dylika ändamål

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips