Tältpinnar för oktobervandring

Har blivit sugen på att ta en sista tur i mitten av oktober. Brukar köra sista barmarksturen i september och sen ha paus till vintersäsongen drar igång. Sannolikt blir det Jämtland om vädret tillåter. Kommer nog att ta med snöskor. Min fundering gäller tältpinnar.
Brukar köra med rejäla aluminiumpinnar (Easton nano) men misstänker att dessa kan vara väldigt svåra att får ner i marken om den är frusen. På vintern brukar jag ha med mig vanlig trådspik men har aldrig behov använda den. Hittar en del tunnare titanspikar på nätet. Hb Stinger och billigare alternativ från urberg och sydvang. Är det någon som har provat dessa i fjällen när marken är frusen men det inte finns bra snö att fästa vanliga snötältpinnar i? Behöver man tång för att dra upp dom?
 
Hejsan,

Nu skiljer det ju naturligtvis en hel del från år till år, men de gånger jag varit i fjällen i oktober har det fungerat med vanliga markpinnar. Även om det varit lite tjäle har den aldrig varit så djup att det inte gått att hamra sig genom den ganska enkelt.

Men då har jag i och för sig mest varit uppe första 10 dagarna i oktober.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Reca Hammare till tältpinnar? Fjällvandring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.