Synpunkter på Stingern..?

• Trådstartare tobbe.holmgren@pp.qnet.fi (Tobbe Holmgren)
  • Start datum

tobbe.holmgren@pp.qnet.fi (Tobbe Holmgren)

Gäst
Är det nån där ute som har nåt att påstå om Elan Stinger och Elan Strongbow? Skulle vara hejsan om nån jämfört dessa med Tua Blade och Tua Razor...

enghult@algonet.se (Martin)

Gäst
jorå...

Visst har jag provat dom.
Både Stinger, Strongbow och Razor.

Om du är aggresiv, vill ha en skida som biter sig fast oavsett hur fort du åker, köp Strongbow!

Vill du ha en lite mer lättåkt skida som klarar all typ av terräng och som inte kräver ditt yttersta i alla svängar, köp Stinger!

Få skidor ger så mycket tillbaks som en Strongbow, förutsatt att man klarar tygla den.
Det är upp till dig att avgöra om du klarar det.

Tua har tappat konceptet helt vad gäller telis. Razorn är kul, men inte alls jämförbar.

/Martin

Aktuellt

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
stinger...

Har både 99, o 2000 års modell av stingern, tycker att den e väldigt trevlig, 2000 modellen e lite mjukare än 99 vilket känns. Men trycker man bara på med höfterna är det inga problem med super-G svängar iaf. Går att köra stort o fort, roligt att köra kortsvängar, helt enkelt en rolig skida. Vet dock inte hur den har utvecklat sig sen 2000.

/* johannes */

Strongbow

Hej
Jag har åkt Strongbow i två säsonger nu och tycker dom är riktigt bra. Personligen upplever jag Strongbow som mycket stark i offpisten där den beter sig stabilt i alla snöförhållanden, jag skulle ge den en stark 4 av 5 när det gäller offpist, (kanske tom en 5:a).

I backe tycker jag att dom är något nervösa när det börjar gå riktigt fort, jag vet inte varför men som Martin skrev ovan kanske jag inte klarar av att tygla den..;-) Jag skulle kanske ha några mer kg att lägga bakom. Nervositeten i höga farter drar ned betyget något för pist till en stark 3:a.

Men som sagt var, det kanske beror på min åkstil och min vikt, i normala farter beter den sig den mycket bra.

:-Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips