Sy i befintlig WS-jacka

Jag har tänkt att köpa mig en Haglöfs Trident jacka, som verkar väldigt bra. Den har däremot en nackdel och det bra ventilation med dragkedjor under armarna tex. Nu funderar jag över om man inte kan ta och sätta dit nägra sådana själv. Först en dragkedja under varje arm och sedan sätta i meshnät i bröstfickorna.

Vad jag vill veta är hur svårt detta kan vara. Klarar man det med en vanlig hemmabruks Husqvarna och "lite över medel" sykunskaper. Dragkedjor och likande står det om här och var i forumet, men meshnät, var hittar man det? Hur syr man en dragkedja så att den klara lite ovarsam hantering och ryggsäckremmar, samt att den är någorlunda komfortabel.

Tack
 
Sy i befintliga.........

Du verkar oerfaren, öva i något billigare! Matrial, dragkedjor och tejp jämte mesh brukar bli dyrare utan att det sitter på plats........Det finns här på Utsidan diverse trådar till matrialkällor och en hel del tips. Dragkedjor under ärmarna skall vara smidiga och vindtäta, glöm regntäta. Du behöver klaffar över....En billig källa till meshnät brukar vara gardintyg, helsyntet. Men börja öva på något billigare, läs ett par syböcker! Rätt nål och tråd är nyckeln till framgång samt att ha övat lite, börja i begagnad lakansväv det blir bäst och billigast så.
När du skall gå med ryggsäck nöjer du dig inte med någorlunda konfortabla blixtlås under ärmarna, tro mej- vad med en WS-väst istället? Cykelaffären har.....

Go söm.........

Johan K
[Ändrat av johankse 2001-12-11 kl 09:57]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.