Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
  • Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Svalbard,Juli-07

Hej!
Jag har börjat att planera för en vandringstur på Svalbard 2007.Söker två-tre personer som resesällskap till denna fantastiska ögrupp i Arktis.
Lite fakta:Midnattssol från 21/4 till 21/8.
Medeltemperatur Juli +6 grader Celsius.
Medelnederbörd Juli 18 mm.
Minst ett vapen per grupp är ett krav då man lämnar bebyggelse pga isbjörnsfara.
Flyg dit kostar ca 4000 svkr,SASbraathens flyger Oslo-Longyearbyen.
Lite om mig själv,har gjort en del resor till Svenska fjällen,Grönland,Alaska.Pluggar Jägarexamen nu,färdig till våren.Bor i Ängelholm,Skåne.

Bra böcker:Svalbard den arktiska pärlan,ISBN 9163132672, nästa bok är på engelska,Spitsbergen,ISBN 1841620920.

På webben:http://www.svalbard.com http://www.sysselmannen.svalbard.no[/url]

Tycker du det verkar vara något för dej så hör av dig, så planerar vi turen tillsammans.

Mvh Kenneth Johansson

[Ändrat av kenneth1 2006-10-21 kl 15:27]

Intressant!

Låter klart intressant, dock är det svårt att spika något som ligger så pass långt framåt i tiden!

Jag hör av mig via mail så får vi språkas vid!

Mvh Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kolla gamla trådar för info.

Finns en hel del folk här på utsidan som antingen bott, forskat eller sesongsguidat på Svalbard.

Bästa vore ifall du fick tag på någon som skall jobba där i vår så du kan få sesongsfärsk info. Sysselmannen är en bra länk, ett måste för att ha koll på vilka regler som gäller för turister i nu läget. Saker o ting har en tendens att ändras ganska snabbt och mycket när det väl ändras.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips