Surly nice racks

Hejsan där ute i cykel land, jag har införskaffat mig ett set surly nice racks och jag är Helt förbryllad över hur jag ska få på front racken :eek:( inte nog med att man får med mer skruvar och muttrar än vad det behövs till en modern bil men den engelska "manualen" är ju rena räkneboken.

Undrar om någon vet om någon sida med manualen på svenska? eller kanske har något tips? =)

Tack på förhand
 
Hej,

Är det till en LHT eller någon annan cykel som har hål för lowriders?

Många av skruvarna och så är till för gafflar som inte har några fästen. Vad exakt undrar du över? Jag tog fram det som fanns på figur 2 och fäste dem så det satt som på figur 4. Sedan kollade jag på figur 15 med de två översta fästena.

Niklas
 
Det är en LHT och jag tror jag lyckades med hjälp av lite bild googling ;) men ska det räcka med de där 4 järnen att hålla vikten, känns lite tveksamt, kanske får försöka stärka det lite med något >.>
 
Jag hade min framhållare fäst med de tillhörande brickorna och slangklämmorna. Det höll för sommarturen på 5500km, mestadels på ganska bra vägar men en del dagar med ren off-road.

Bara skruva åt skruvarna lite då och då!
 
Det har hållit för mig med, även lastat på en del vatten där framme utan att den har lossnat. Gör som soffgrupp säger dock, skruva åt dem ordentligt och kolla skruvarna då och då...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.