Stryn?

Hejsan!

Blev sugen på Stryn över pingst som tydligen öppnar för säsongen edn 28 maj. Är det ngn som varit där - hur är åkningen, funkis för telisar, etc?

Tacksam för alla tips!
Chalrotte
 
Stryn är klockrent. Nu är det några år sedan jag var där men jag minns att jag var positivt överaskad över åkningen. Jag var där lite senare och då var det väldigt vårig/somrig glaciärsnö, men backarna var varierade med en hel del hopp och dylikt, så det fanns att göra. Jag har hört att om du åker dit senare på sommaren kan du till och med få smaka på årets första puder.

Ett tips är att ta med dig bil så att du slipper lifta till backen. Det finns en stor camping en bit ner på berget (ej gångavstånd från backen) där de flesta bor. Vi bodde dock längre ner i dalen vid en sjö. Härlig känsla att ta sig ett dopp mitt i sommarvärmen direkt efter att ha åket skidor. Men det var som sagt lite senare på säsongen...

Och ja, alla åker bräda eller telisar...
[Ändrat av blomma 2004-05-18 kl 10:52]
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.