Stegjärn för telispjäxor

hej!
vad finns det för bra stegjärn för telispjäxor? en fördel är om de passar på snowboardskor för jag inte har råd att köpa två par stegjärn.
jag kan även köpa begagnade om nån har det till salu.
köper gärna isyxor för vandring och lättare klättring.

mvh Fredrik 070-6763316 (går bra att skicka SMS eller ringa om ni har nåt att sälja)
 
Stegjärn till telispjäxor

Hej
Jag själv använder Grivel 2F till mina telispjäxor, ett par Garmont Libero (liknande T2:erna), och jag tycker att dessa fungerar utmärkt. De är ledade, alltså anpassade för vandring men går att skruva ihop till ett par fasta om detta nån gång blir nödvändigt.

När det gäller snowbordskor förstår jag inte riktigt hur du menar. Om du har fasta snowboardskor, liknande slalompjux bör det inte vara nåt problem med ett par Grivel 2F. Menar du vanliga snowboardskor så känner då inte jag till några stegjärn som passar till sådana.

LG Johansson Klätter och Högfjäll brukar ha bra priser på sån här utrustning. http://www.klatterochhogfjall.com

Lycka till
 
Stegjärn

Skall de passa alla pjäxor skall du skaffa ett par med remmar. Annnar sär som tidigare taler sagt grivel 2F ett bra val. Du kan där reklera stelheten så att de också passar för brantaren alpina turer.

Skall du tävla finns lätta stegjärn i aluminium från bla Camp.

Annars funkar remjärn bra....
/ekke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.