Springryggsäckserfarenheter sökes?

Vad finns det för erfarenheter ute i landet vad gäller ryggsäckar upp till 20 liter ämnade att springa med? Vilken ska jag köpa? Haglöfs LIM, Fjällräven FEM, Lundhags T10, Norröna...
Kommentarer?
 
Har själv en Lundhags T10 som jag tycker fungerar väldigt bra, sitter mycket stabilt, fra pga midjebältet som sitter som en smäck. Sprang tidigare med en Haglöfs Tight Pro, men den knölade alltid upp jackan på ryggen av någon anledning och sedan hade dragkedjorna en tendens att glida upp när det var lite tyngre packat. Annars verkar Salomon ha ett gäng ryggsäckar som verkar lovande.
 
Jag har Lundhags T30, den är underbar att springa med. Om man inte har glatta kläder på sig, t.ex,gore tex eller windstopper eller liknande, pga att avlastningsbältet inte blir kvar, den lider och funkar inte bra, men mot en vanligt Ttröja eller liknande fungerar det bra. I övrigt är det en mkt bra löpsäck

/G
 
God Springryggsäckserfarenhet ...

Kan rekommendera Karrimor´s Marathon ryggsäck (25 alt. 35, jag har 35 litern), mycket lätt, bra fickor (på avbärarbältet) samt en smidig säck - jag anser att du får en bra säck som du även kan använda till annat för pengarna. Viktigt dock att att inte "lasta" för tungt, då är den ej bra då du inte har ngn. stadga för ryggen, lite klen i fästena vid axlarna.

Som helhet har den hängt med på otaliga träningspass inför ÅEC samt genomfört lopp med denna rygga, enbart med positiva upplevelser, ryggan verkar knappt använd. Mycket slitstark material, stödet för/mot ryggen kunde vara bättre (för närvarande pallar jag upp detta med ett dubbelvikt liggerunderlag som jag skar till själv, fungerar tillfredställande).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.