Solcellsladdare till iPhone mm (USB)

http://dx.com/p/4200mah-rechargeabl...ower-bank-w-ac-power-adapter-dark-grey-177858

Den har jag och efter lite testar kan jag konstatera att den fungerar ruggigt bra. Dock stämmer det inte att batterierna är på 4200 mha utan dom ligger på 3800. Tyckte den var riktigt prisvärd allra helst med den låga dollar kursen...

Ser intressant ut, tycker att 200g är smärtgränsen för min del då jag fjällvandrar. Jag är dock total novis, hur mycket räcker 3800 mha till? Funderar på att köpa en Suunto Ambit och det hade ju varit kul om man kunde ha på GPS-funktionen en hel vecka och enligt Suunto så räcker batteriet i klockan bara ca 50h. Kan dock inte hitta någon info om kapaciteten på det batteriet.
Eller räcker ett sånt här extrabatteri tex http://dx.com/p/universal-portable-2600mah-power-bank-for-ipad-iphone-ipod-mp3-mp4-more-black-150528.

Hehe efter lite googlande verkar det som om Ambit har 500 mAh batteri, så då borde ju ett extrabatteri på 2600 mAh räcka gott för en extraladdning och även för att ladda upp min iphone en gång (den har ca 1400mAh). Eller tänker jag fel? Fast en liten solcell kan ju vara bra att ha till andra tillfällen...

Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips