Sörmlandsleden från Gnesta till Malmköping

Hej!
Jag undrar om det skulle vara möjligt att vandra denna sträcka på fyra dagar(tre övernattningar) för en halvtränad nybörjare? Jag förstår att det är väldigt individuellt men tänker mest om det skulle vara realistiskt. Om det inte går är det inte hela världen men jag skulle missa möjligheten att få skjuts hem och får ta buss/tåg istället. Jag vill ju även kunna njuta av naturen på vägen så det kommer också väga in.

Det kommer bli min första vandring med övernattning.

Borde gå, snabbaste jag gjort är Malmköping - Åker Styckebruk är med en övernattning. Jag skulle nog föreslå att man sätter av tid så man kan njuta lite av vandringen, naturen och lite god mat!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Om du ska åka buss från Malmköping så planera att det kan ta mer tid än vad tabellen anger. Malma marken öppnar på fredag och trafik genom köpingen kan ta mer tid än normalt. Fördelen är att du kan åka karusell. 😁

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips