Söker rymlig Dunsovsäck

Jag behöver lite hjälp!

Jag har kollat runt på forumet utan att hitta något svar på min fråga.

Det har blivit dags att införskaffa en dunsovsäck. Min gamla sovsäck är en syntet säck av märket Helsport Alta Wide. En mycket rymlig säck, men lite väl tung.

Nu söker jag en rymlig dunsovsäck, och har inte lust att beställa från utlandet. Så jag undrar om någon vet om det finns någon hyffsat rymlig säck att köpa inom Sveriges gränser?
Säcken bör ha en Komfort temp för män runt -4

Tacksam för hjälp :)

inom sveriges gränser? Många säckar finns i wide-utföranden och är sydda i asien eller möjligtvis usa :)

Custom made typ 20-30% billigare sytt efter beställning i Polen på ett par veckor. http://www.roberts.pl

Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Wm

Jag behöver lite hjälp!

Jag har kollat runt på forumet utan att hitta något svar på min fråga.

Det har blivit dags att införskaffa en dunsovsäck. Min gamla sovsäck är en syntet säck av märket Helsport Alta Wide. En mycket rymlig säck, men lite väl tung.

Nu söker jag en rymlig dunsovsäck, och har inte lust att beställa från utlandet. Så jag undrar om någon vet om det finns någon hyffsat rymlig säck att köpa inom Sveriges gränser?
Säcken bör ha en Komfort temp för män runt -4

Tacksam för hjälp :)

Western Mountaineering har flera extra-widemodeller. Bra grejor med prislapp därefter. Fast köper man så ångrar man sig inte. Tempangivelserna stämmer med verkligheten (inte alla modeller är ännu EN-testade).

Tempgränsen minus 4 är kanske svårare...de har någon modell med minus 2 som komfort vet jag, sedan hoppar man till minus 9. Eftersom högsta kvalitet på dunet, så är vikten under kilot på båda. Finns på Getout.se.

//J

Dunsäck införskaffad

Hittade till sist en tråd på forumet, där en tipsade om Marmot.

Perfekt storlek enligt mitt tycke. Så det blev en Marmot Never Winter. Bra pris också :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips