Söderåsen

Hej
Jag tänkte ut och gå i Söderåsens NP imorgon lördag, starta i Röstånga och vingla mig fram mot Naturum. Nån som vet om det finns ved till en brasa vid Liagården, och hur det ser ut i övrigt. Är veden upphackad, finns yxa på plats eller? Å så... alla tips är väl välkomna under dagens lopp

Ved vid Liagården

Hej!

Jag gick förbi Liagården i lördags, 3/5, då fanns det ved men inte jättemycket. Yxa och såg tror jag fanns. Jag stannade bara till för en kaffepaus och tänkte inte så noga på hur det var på vedfronten.
Vid Dahlbergs fanns mera ved, den var dock väldigt grovhuggen, passade bättre för en vedpanna än en mysbrasa, dessutom så hård att det nästan var omöjligt att hugga den finare.

För övrigt var huset i Liagården lite kallruggigt och lätt mögeldoftande men med många britsar att sova på. Tror inte att det gick att elda inomhus där. Bra att tälta utanför och vattenpump på gården.

Hälsningar BrittMarie

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ok, tack för svaret... jag visste det fanns nån som hade koll här :)
Det blir nog en fikapaus vid Liagården för min del...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips