Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funderar på att åka skidor i Abisko, Nuolja i vår någon gång. När är det bäst att åka dit? När är det som mest snösäkert? Vad finns det för boendealternativ förutom Abisko fjällstation?
Hej Anders!
Camp Abisko http://www.campabisko.com/ är ett alternativ till STFs anläggning. Ska du åka på Njulla rekommenderar jag dock STF anläggningen då den ligger klart närmare berget.
När du ska åka dit, svår fråga, beror så mycket på hur vintern blir framledes. Själv föredrar jag vårvintern, april-maj, men kan vara riskfyllt då snön smälter fort när värmen kommer. Som du kanske vet är faller det inga större mängder nederbörd i Abiskotrakterna.
Tack för ditt svar Håkan!
Ska dit i slutet mars, början av april och har fixat boende på abisko fjällstation, verkade inte vara någon större prisskillnad från Camp Abisko och om det dessutom är närmre skidåkningen verkar väl det vara en bra lösning.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer